O promocji spółdzielni socjalnych, czyli kampania BLOGERKI DLA SPÓŁDZIELNI 2

Slider_big_zrzut_ekranu_2016-02-08_o_13.03.45
TO DZIAŁA
08.02.2016
Spółdzielnie socjalne coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia promocji, wciąż jednak borykają się z ograniczonym budżetem na marketing czy niewystarczającymi umiejętnościami pozwalającymi w skuteczny sposób docierać do klientów. Członkowie spółdzielni są często doskonałymi specjalistami w swoim rzemiośle, ale nieraz mają kłopot z wypromowaniem oferowanych usług czy produktów. Aby pomóc spółdzielniom socjalnym w kreowaniu ich wizerunku oraz przyciągnięciu klientów, powstała akcja „Blogerki dla Spółdzielni”, która w tym roku doczekała się swojej drugiej odsłony. Kampania ma przybliżać działalność spółdzielni socjalnych i promować ekonomię społeczną. Wskazywać na to, że towary proponowane przez spółdzielnie nie odstają od tych dostępnych na komercyjnym rynku, a wręcz przeciwnie – dzięki niezwykłemu zaangażowaniu spółdzielców, często przewyższają je jakością.  

Akcja „Blogerki dla Spółdzielni” wykorzystuje ogromny potencjał mediów społecznościowych i internetu, a jej bohaterami są rozpoznawalni blogerzy. Dzięki ich zaangażowaniu, świadomość takich zjawisk jak ekonomia społeczna czy spółdzielczość, wzrasta lub dopiero się budzi, między innymi wśród kilku tysięcy fanów obserwujących i czytających strony osób zaangażowanych w akcję.  

Pierwsza część kampanii „Blogerki dla Spółdzielni” odbyła się w roku 2014 w Poznaniu z udziałem blogerki modowej Gracji Błaszczyk znanej jako SuperSizeXL. Z pomocą spółdzielczego fotografa Konrada Wielgoszewskiego ze Szczecińskiej Spółdzielni Doozo, powstała unikatowa sesja zdjęciowa promująca trzy wielkopolskie spółdzielnie.  


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Zdjęcia z udziałem Gracji zostały wykonane w Klubokawiarni Zemsta prowadzonej przez Spółdzielnię Socjalną Ruchomości z Poznania, na kąpielisku w podpoznańskich Krzyżownikach prowadzonym przez Spółdzielnię Socjalną Przystań oraz w Tarnowskim Centrum Czystości Spółdzielni Socjalnej Blisko Was. Dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu blogerki, o tych podmiotach ekonomii społecznej, tylko w jeden dzień dowiedziało się kilka tysięcy osób, co miało realny wpływ na ich późniejsze funkcjonowanie. Druga część kampanii odbyła się 12 i 13 grudnia 2015 roku grudnia w Warszawie.  

Akcja pokazuje, dlaczego warto postawić na spółdzielczość. Jednym z powodów jest fakt, że – korzystając z usług spółdzielni socjalnych – wydajemy nasze pieniądze na inwestycję społeczną, dając szansę na rozwój pracownikom spółdzielni i przyczyniając się do tworzenia dla nich miejsc pracy. Również dlatego, że jakość usług czy produktów spółdzielni niczym się nie różni od standardów komercyjnych firm czy lokali, a – jak pokazuje rzeczywistość – może być nawet  lepsza. 
 

W tym roku kampania promuje stołeczne podmioty ekonomii społecznej. Zaangażowała się w nią warszawska blogerka lifestylowa Karina Nowak, która od dwóch lat z sukcesami prowadzi blog Art You Ready – www.artyouready.com
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready

W połowie grudnia przeprowadzona została niezwykła sesja zdjęciowa – za obiektywem stanął spółdzielczy fotograf Oskar Jarzyna. Za jej przygotowanie odpowiedzialna była także Katarzyna Domitrz ze Spółdzielni Socjalnej Fajna Sztuka. Scenografię do sesji stanowiły trzy warszawskie lokale, które są podmiotami ekonomii społecznej.  

Stylizacje blogerki zostały starannie dobrane do niecodziennych wnętrz klubokawiarni Święty Spokój, znajdującej się na warszawskim Gocławiu. To miejsce słynące nie tylko kulinarnego kunsztu jej spółdzielców, ale także niesamowitych szkoleń, warsztatów i spotkań.
 

Spółdzielczy fotograf uchwycił także różnorodność warszawskiej Pragi, na której mieści się restauracja Turkawka Spółdzielni Socjalnej Integracja serwująca przepyszne wegańskie dania i tradycyjna Kuchnia Czerwonego Roweru będąca Przedsiębiorstwem Społecznym Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi”.
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Wszystko to zostało starannie „doprawione” ręcznie wykonaną biżuterią spółdzielni socjalnej BIZ. Kreowana przez nich biżuteryjna marka URLIK znana jest bowiem z kompozycji kamieni szlachetnych łączonych ze srebrem i złotem.  

Jeśli podoba Wam się pomysł promocji podmiotów ekonomii społecznej przez znanych blogerów, zachęcamy do podawania dalej informacji o akcji oraz sprawdzania miejsc, które stały się bohaterami akcji „Blogerki dla Spółdzielni”.  

photo: Oskar Jan Jarzyna
photo assistant: Katarzyna Domitrz - Spółdzielnia Socjalna Fajna Sztuka
Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready
Model: Celina Chełkowska - Celina Chełkowska - idea spółdzielni socjalnych w zakładach poprawczych
Biżuteria: Spółdzielnia Socjalna BIZ - Marka URLIK
Thumb_zrzut_ekranu_2015-10-05_o_16.32.32 Celina Chełkowska

Bloger Społeczny - www.celinachelkowska.wordpress.com. Doradca ds. marketingu podmiotów ekonomii społecznej. Pedagog resocjalizacyjny. Twórca i współzałożyciel pierwszej w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy Zakładzie Poprawczym - Herakles z Poznania. Autorka wielu publikacji i artykułów.