Spółdzielnie socjalne coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia
promocji, wciąż jednak borykają się z ograniczonym budżetem na marketing czy niewystarczającymi
umiejętnościami pozwalającymi w skuteczny sposób docierać do klientów.
Członkowie spółdzielni są często doskonałymi specjalistami w swoim
rzemiośle, ale nieraz mają kłopot z wypromowaniem oferowanych usług czy
produktów. Aby pomóc spółdzielniom socjalnym w kreowaniu ich wizerunku oraz przyciągnięciu
klientów, powstała akcja „Blogerki dla Spółdzielni”, która w tym roku doczekała
się swojej drugiej odsłony. Kampania ma przybliżać działalność spółdzielni
socjalnych i promować ekonomię społeczną. Wskazywać na to, że towary proponowane
przez spółdzielnie nie odstają od tych dostępnych na komercyjnym rynku, a wręcz
przeciwnie – dzięki niezwykłemu zaangażowaniu spółdzielców, często przewyższają
je jakością.
Akcja „Blogerki dla Spółdzielni” wykorzystuje ogromny potencjał mediów
społecznościowych i internetu, a jej bohaterami są rozpoznawalni blogerzy. Dzięki
ich zaangażowaniu, świadomość takich zjawisk jak ekonomia społeczna czy
spółdzielczość, wzrasta lub dopiero się budzi, między innymi wśród kilku tysięcy
fanów obserwujących i czytających strony osób zaangażowanych w akcję.
Pierwsza część kampanii „Blogerki dla Spółdzielni” odbyła się w roku 2014 w
Poznaniu z udziałem blogerki modowej Gracji Błaszczyk znanej jako SuperSizeXL. Z
pomocą spółdzielczego fotografa Konrada Wielgoszewskiego ze Szczecińskiej
Spółdzielni Doozo, powstała unikatowa sesja zdjęciowa promująca trzy
wielkopolskie spółdzielnie.
Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska
Zdjęcia z udziałem Gracji zostały wykonane w Klubokawiarni Zemsta
prowadzonej przez Spółdzielnię Socjalną Ruchomości z Poznania, na kąpielisku w
podpoznańskich Krzyżownikach prowadzonym przez Spółdzielnię Socjalną Przystań
oraz w Tarnowskim Centrum Czystości Spółdzielni Socjalnej Blisko Was. Dzięki
bezinteresownemu zaangażowaniu blogerki, o tych podmiotach ekonomii społecznej,
tylko w jeden dzień dowiedziało się kilka tysięcy osób, co miało realny wpływ
na ich późniejsze funkcjonowanie. Druga część kampanii odbyła się 12 i 13
grudnia 2015 roku grudnia w Warszawie.
Akcja pokazuje, dlaczego warto postawić na spółdzielczość. Jednym z powodów
jest fakt, że – korzystając z usług spółdzielni socjalnych – wydajemy nasze
pieniądze na inwestycję społeczną, dając szansę na rozwój pracownikom
spółdzielni i przyczyniając się do tworzenia dla nich miejsc pracy. Również
dlatego, że jakość usług czy produktów spółdzielni niczym się nie różni od
standardów komercyjnych firm czy lokali, a – jak pokazuje rzeczywistość – może
być nawet lepsza.
W tym roku kampania promuje stołeczne podmioty ekonomii społecznej. Zaangażowała
się w nią warszawska blogerka lifestylowa Karina Nowak, która od dwóch lat z
sukcesami prowadzi blog Art You Ready – www.artyouready.com.
Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready
W połowie grudnia przeprowadzona została niezwykła sesja zdjęciowa – za
obiektywem stanął spółdzielczy fotograf Oskar Jarzyna. Za jej przygotowanie
odpowiedzialna była także Katarzyna Domitrz ze Spółdzielni Socjalnej Fajna
Sztuka. Scenografię do sesji stanowiły trzy warszawskie lokale, które
są podmiotami ekonomii społecznej.
Stylizacje blogerki zostały starannie dobrane do niecodziennych wnętrz
klubokawiarni Święty Spokój, znajdującej się na warszawskim Gocławiu. To
miejsce słynące nie tylko kulinarnego kunsztu jej spółdzielców, ale także niesamowitych szkoleń, warsztatów i spotkań.
Spółdzielczy fotograf uchwycił także różnorodność warszawskiej Pragi, na
której mieści się restauracja Turkawka Spółdzielni Socjalnej Integracja
serwująca przepyszne wegańskie dania i tradycyjna Kuchnia Czerwonego Roweru będąca Przedsiębiorstwem Społecznym
Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi”.
Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska
Wszystko to zostało starannie „doprawione” ręcznie wykonaną biżuterią
spółdzielni socjalnej BIZ. Kreowana przez nich biżuteryjna marka URLIK znana
jest bowiem z kompozycji kamieni szlachetnych łączonych ze srebrem i złotem.
Jeśli podoba Wam się pomysł promocji podmiotów ekonomii społecznej przez
znanych blogerów, zachęcamy do podawania dalej informacji o akcji oraz
sprawdzania miejsc, które stały się bohaterami akcji „Blogerki dla
Spółdzielni”.
photo: Oskar Jan Jarzyna
photo assistant: Katarzyna Domitrz - Spółdzielnia Socjalna Fajna Sztuka
Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready
Model: Celina Chełkowska - Celina Chełkowska - idea spółdzielni socjalnych w zakładach poprawczych
Biżuteria: Spółdzielnia Socjalna BIZ - Marka URLIK
TO DZIAŁA
08.02.2016