Kim jest Influencer?

Slider_big_action-adults-celebration-433452
MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
28.05.2018
Influencer To określenie coraz częściej pojawia się mediach w bardzo różnych kontekstach. I jak to zwykle bywa, choć pojęcie wydaje nam się znane to z jego zdefiniowaniem już może być problem. Dlatego postaramy się wam przybliżyć kim są i po co tak naprawdę influencerzy?  

Kto to taki?

Infuelncer to najprościej mówiąc lider opinii. Kiedyś takim mianem określało się publicystów, dziennikarzy. Dziś są to w dużej części gwiazdy internetu. Jak podkreśla portal socialpress.pl najważniejszą cechą influencera jest jego autentyczność i wiarygodność. Dzięki temu budują oni pozytywny wizerunek marki z którą współpracują. O tym, jak istotna jest to dziedzina w nowych mediach świadczy fakt, że jest to obecnie najbardziej rozwijająca się dziedzina marketingu. Podając za Adweek aż 94 procent marketerów uważa ją za skuteczną, a 86 procent używa jej w swoich działaniach. Co jednak najważniejsze aż 92 procent konsumentów odbiera promocje z udziałem liderów opinii za bardziej wiarygodne i warte uwagi niż tradycyjne reklamy.  

Po co?

Z pewnością jest to forma reklamy. Jednak reklamy zawoalowanej za osobą influencera. Przez to konsument, jak wspominaliśmy powyżej bardziej takiemu przekazowi ufa i chętniej sięgnie po produkt czy skorzysta z usługi. Bardzo często takie współprace marek z przeróżnymi liderami opinii wiążą się z promocjami dla fanów danej osoby. Można więc powiedzieć, że korzystają na tym trzy strony. Jednak nie konsumpcjonizm tylko tu chodzi. Postaci infulencerów pojawiają się w różnych akcjach charytatywnych czy społecznych. Warunek jest jeden. Osoba wokół, której skupiona jest cała akacja musi zarażać swoją charyzmą i chęcią do działania. Jedną z takich akcji jest kampania Pajacyka stworzona przez Polską Akcję Humanitarną. Pajacyk to akcja, którą może wesprzeć każdy. Wystarczy wejść na stronę pajacyk.pl i kliknąć w brzuszek pajaca. Dzięki naszemu kliknięciu firmy współpracujące z PAH wspierają niedożywione dzieci w Polsce. 2 lata temu pojawił się spot z udziałem aktora Macieja Stuhra i muzyką Dawida Podsiadły. Dwie bardzo rozpoznawalne osobistości stworzyły sympatyczną reklamę w szczytnym celu. Możecie ją obejrzeć klikając w link - https://www.youtube.com/watch?v=uXPqaYiUmWE  

Jak infulencerów może wykorzytać Społecznik?
 

Powyższy przykład pokazuje, że influencerzy nie zajmuj się tylko promocją marek. Bardzo wielu z nich z chęcią współpracuje z organizacjami charytatywnymi czy społecznymi. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że udział wielkoformatowej gwiazdy w małym społecznikowskim projekcie może być trudny. Wszystko jednak zależy od Waszego zaangażowania i pomysłu. Jeśli akcja, którą planujecie będzie naprawdę rewelacyjna, to kto wie, może nawet najbardziej oblegany infuencer zgodzi się pomóc. W Bielsku Białej udała się sławna już na cały kraj, a nawet świat akcja z udziałem Toma Hanksa i legendarnego malucha, więc warto próbować. Być może kiedyś napiszemy o Waszym pomyśle i gwieździe, jaką w niego zaangażowaliście. W końcu do odważnych ( i zdeterminowanych) świat należy.