Influencer To
określenie coraz częściej pojawia się mediach w bardzo różnych kontekstach. I
jak to zwykle bywa, choć pojęcie wydaje nam się znane to z jego zdefiniowaniem
już może być problem. Dlatego postaramy się wam przybliżyć kim są i po co tak
naprawdę influencerzy?
Kto to taki?
Infuelncer to
najprościej mówiąc lider opinii. Kiedyś takim mianem określało się publicystów,
dziennikarzy. Dziś są to w dużej części gwiazdy internetu. Jak podkreśla portal
socialpress.pl najważniejszą cechą influencera jest jego autentyczność i
wiarygodność. Dzięki temu budują oni pozytywny wizerunek marki z którą
współpracują.
O tym, jak istotna
jest to dziedzina w nowych mediach świadczy fakt, że jest to obecnie
najbardziej rozwijająca się dziedzina marketingu. Podając za Adweek aż 94
procent marketerów uważa ją za skuteczną, a 86 procent używa jej w swoich
działaniach. Co jednak najważniejsze aż 92 procent konsumentów odbiera promocje
z udziałem liderów opinii za bardziej wiarygodne i warte uwagi niż tradycyjne
reklamy.
Po co?
Z pewnością jest to
forma reklamy. Jednak reklamy zawoalowanej za osobą influencera. Przez to
konsument, jak wspominaliśmy powyżej bardziej takiemu przekazowi ufa i chętniej
sięgnie po produkt czy skorzysta z usługi. Bardzo często takie współprace marek
z przeróżnymi liderami opinii wiążą się z promocjami dla fanów danej osoby.
Można więc powiedzieć, że korzystają na tym trzy strony.
Jednak nie
konsumpcjonizm tylko tu chodzi. Postaci infulencerów pojawiają się w różnych
akcjach charytatywnych czy społecznych. Warunek jest jeden. Osoba wokół, której
skupiona jest cała akacja musi zarażać swoją charyzmą i chęcią do działania.
Jedną z takich akcji jest kampania Pajacyka stworzona przez Polską Akcję
Humanitarną. Pajacyk to akcja, którą może wesprzeć każdy. Wystarczy wejść na
stronę pajacyk.pl i kliknąć w brzuszek pajaca. Dzięki naszemu kliknięciu firmy
współpracujące z PAH wspierają niedożywione dzieci w Polsce. 2 lata temu
pojawił się spot z udziałem aktora Macieja Stuhra i muzyką Dawida Podsiadły.
Dwie bardzo rozpoznawalne osobistości stworzyły sympatyczną reklamę w szczytnym
celu. Możecie ją obejrzeć klikając w link - https://www.youtube.com/watch?v=uXPqaYiUmWE
Jak infulencerów może wykorzytać Społecznik?
Powyższy przykład
pokazuje, że influencerzy nie zajmuj się tylko promocją marek. Bardzo wielu z
nich z chęcią współpracuje z organizacjami charytatywnymi czy społecznymi.
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że udział wielkoformatowej gwiazdy w małym
społecznikowskim projekcie może być trudny. Wszystko jednak zależy od Waszego zaangażowania
i pomysłu. Jeśli akcja, którą planujecie będzie naprawdę rewelacyjna, to kto
wie, może nawet najbardziej oblegany infuencer zgodzi się pomóc. W Bielsku
Białej udała się sławna już na cały kraj, a nawet świat akcja z udziałem Toma
Hanksa i legendarnego malucha, więc warto próbować. Być może kiedyś napiszemy o
Waszym pomyśle i gwieździe, jaką w niego zaangażowaliście. W końcu do odważnych
( i zdeterminowanych) świat należy.
MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
28.05.2018