Baner2
Wykonanie Projektu Budowlanego szybkiej ścieżki rowerowej Słupsk-Ustka wzdłuż mało uczęszczanych torów kolejowych.
projekt z małego miasta, miasteczka lub wsi

Głosów: 42

Kategoria
Integracja lokalna
Miejsce realizacji
Słupsk-Ustka (woj. pomorskie)
Zgłaszający
Zdzisław Wawrzczak
Cel projektu
Integracja ludzi wokół sprawy i uzyskanie Decyzji pozwolenia na budowę ścieżki rowerowej.
Opis projektu
Jako architekt z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń wraz z kolegami z różnych branż projektowania ale jeżdżący na rowerach wykonamy w czynie społecznym prace intelektualne niezbędne do złożenia 4egz. Projektu Budowlanego szybkiej ścieżki rowerowej Słupsk-Ustka-rowerem, wzdłuż torów kolejowych.
W celu wykonania tej pracy niezbędne jest pozyskanie map geodezyjnych terenu do celów projektowych, które należy wykupić u geodety z uprawnieniami i w Starostwie Powiatowym w Słupsku (największy koszt wraz z kosztami wydruku na papierze ok.10tys.zł)
To może być szybka i świecąca w nocy ścieżka rowerowa dla mieszkańców i turystów. Na plażę zachodnią w Ustce, do Doliny Charlotty na koncerty Legend Rocka i do Słupska do Parku Wodnego 3-fale i Centrum Handlowego Jantar.

https://www.facebook.com/groups/1728576730716154/

TAK dla ścieżki rowerowej wzdłuż torów kolejowych Słupsk-Ustka. Od Parku Wodnego w Słupsku, gdzie kończy się istniejąca nowa ścieżka rowerowa przy ul.Św.Klary z Asyżu, obok Klasztornych Stawów istniejącym przejściem pod torami i dalej obok budynku Inkubatora Technologicznego w kierunku na Gałęzinowo, gdzie skręcamy do Doliny Charlotty a główną ścieżką szer.2,5m wzdłuż torów obok słupów trakcji elektrycznej koleji do Ustki na plażę zachodnią i tereny poligonu wojskowego, gdzie czasami można przejechać aż do Jarosławca. Razem możemy to zrobić! Dołącz do grupy i zadeklaruj w czym możesz pomóc. Ja jako architekt zajmę się projektem. Potrzebna akceptacja władz obu miast Słupsk-Ustka, gminy Słupsk, Starosty Słupskiego, PKP, Lasów Państwowych...itp.

1-ściężka przy Parku Wodnym w Słupsku połączona ze ścieżkami rowerowymi miasta.

2-przy ul.Św.Klary z Asyżu kończy się ścieżka istniejąca i widać po drugiej stronie torów nowe budynki Inkubatora Technologicznego.

3-na przeciwko parkingu przy Klasztornych Stawach jest przejście pod torami kolejowymi do Inkubatora Technologicznego.

4-po drugiej stronie torów obok Inkubatora Technologicznego ścieżką do nowego wiaduktu.

5-pod nowym wiaduktem jest dużo miejsca na ścieżkę rowerową trzymając się zasady, że przebiega ona obok słupów trakcji elektrycznej i ma szerokość 2,5m.

6-w Gałęzinowie rozwidla się na dojazd do Doliny Charlotty (koncerty w amfiteatrze na 10 000 miejsc) i do Ustki na plażę zachodnią (na dziko tak jest przy torach w Ustce) i dalej do Jarosławca przez wojskowy poligon.

Wzdłuż planowanej trasy (o szerokości 2,5 metra i długości 19km) zostaną utworzone tak zwane Miejsca Obsługi Rowerzystów , ustawione zostaną także tablice informacyjne z mapą trasy i zaznaczonymi odległościami do ważniejszych punktów docelowych trasy. Obok słupów trakcji elektrycznej jest wystarczająco bezpiecznie i tak już robią inni.

… a co jest nam teraz potrzebne zamknie się w kosztach do 10tys.zł;
1-mapy 1:1000 (1:500) trasy kolejowej wraz z pasem(ok.5m o długości 19km) dostępu dla ścieżki rowerowej,
2-inwentaryzacji trasy i zieleni; zdjęć i filmu z przejazdu pociągiem kręconego od strony prawej jadąc do Ustki, czyli od strony słupów trakcji bo za nimi można by zaprojektować tę ścieżkę o szer.2,5m,
3-poparcia władz Miasta Słupska, Ustki, Gminy Słupsk, Starosty Słupskiego, PKP, (miłe by było poparcie Mirka Wawrowskiego z Doliny Charlotty),
4-jeszcze większej grupy ludzi tak żęby można było podpisać petycję czy złożyć wniosek obywatelski.
Szybka i świecąca w nocy ścieżka Słupsk-Ustka-rowerem wzdłuż torów kolejowych mało uczęszczanych jest możliwa i bezpieczna bo pociąg na Ciebie nie najedzie a samochód może!
mgr inż.arch.Zdzisław Wawrzczak
e-mail; wawrzczak@onet.pl
tel; 604 980 645

Thumb_zdj_cietrasy
Thumb_sciezka-wzdlug-torow