Baner2
Telefon Życzliwości dla Seniorów
projekt z miasta na prawach powiatu

Głosów: 134

Kategoria
Integracja lokalna
Miejsce realizacji
Łódź (woj. łódzkie)
Zgłaszający
Celina Maciejewska
Cel projektu
Rozwój międzypokoleniowego zespołu wolontariuszy, którzy wspierają osóby po 60 roku życia.
Opis projektu
Analizując nasze doświadczenia zdobyte podczas pracy w Ośrodku Pomocy dla Osób Poszkodowanych Przestępstwem oraz podczas zajęć edukacji cyfrowej pokolenia 60+ doszliśmy do wniosku, że brakuje miejsca w którym seniorzy będą mogli pozyskać wsparcie emocjonalne i kompleksową informację. Po wielu rozmowach z samymi seniorami, powstał pomysł telefonu Życzliwości dla Seniorów, który połączy pracę specjalistów i seniorów na rzecz dobra wspólnego. Uważamy, że potencjał samych seniorów nie jest wykorzystywany, a nawet nie został dotychczas odkryty. Naszym celem jest budowanie kompetentnego i zaangażowanego międzypokoleniowego zespołu wolontariuszy, którzy będą się dzielili swoją wiedzą i życzliwością z osobami 60 + w trudnej sytuacji życiowej, w czasie dyżurów w telefonie życzliwości w Łodzi.
Tworzenie zespołu wolontariuszy to dopiero początek trwałego działania, jakim będzie marka „Telefon życzliwości”, który, jak planujemy, będzie się stale rozwijał i angażował nowych wolontariuszy. Wolontariusze to zarówno specjaliści: prawnicy, psychologowie, ale też osoby, które po prostu chcą się dzielić swoim czasem.
Po kilku miesiącach działania Telefonu Życzliwości, już wiemy jak bardzo był potrzebny, teraz całą energię chcemy skierować na rozwój zespołu. Siłą naszego telefonu stali się ludzie dojrzali, to im chcemy oddać głos. Przeczytajcie jak mówią o swojej pracy w telefonie i prosimy oddajcie głos na "Telefon Życzliwości"

Dlaczego zostałem wolontariuszem Telefonu Życzliwości ? Kiedyś dopadła mnie depresja, to był zły czas w moim życiu. Wtedy spotkałem życzliwe osoby, które bezinteresownie mi pomogły. dziś chcę oddać innym to wsparcie. Myślę, że warto. Mirek.
Lubię pomagać, bo kiedy rozmawiam z ludźmi, którzy do nas dzwonią czuję, że moje wsparcie jest im potrzebne. Telefon to tylko narzędzie a pomaga człowiek, wolontariusz.

Zaplanowaliśmy następujące działania od Listopada 2015 do lutego 2016

- Przeprowadzenie 8 warsztatów dla kandydatów na wolontariuszy, których celem będzie zapoznanie uczestników z ideą wolontariatu, motywowanie do działania oraz prezentacja zasad mądrego pomagania seniorom. W warsztatach weźmie udział 60 osób zainteresowanych wolontariatem na rzecz osób 60+.
- Sesja zdjęciowa z międzypokoleniowym zespołem wolontariuszy. Celem sesji będzie pokazanie piękna pracy na rzecz lokalnej społeczności, oraz promowanie idei współpracy międzypokoleniowej. Zdjęcia z sesji wykorzystamy w projektach plakatów, ulotek, roll-up oraz materiałów na stronę internetową i profil na Facebooku. Uważamy, że zdjęcia pokazujące autentycznych ludzi, nie zawsze doskonałych, ale zaangażowanych w swoją pracę, będą najlepszą promocją działań Telefonu Życzliwości.
- Wydruk 500 plakatów oraz 10000 ulotek A5 które dostarczymy do miejsc gdzie chętnie przebywają seniorzy, takich jak: przychodnie medyczne, kluby seniora, Centra aktywnego seniora, biblioteki.
- 100 godzin dyżurów specjalistów prawników i psychologów których zadaniem będzie wspieranie zarówno wolontariuszy jak i seniorów szukających rady, wsparcia i informacji w Telefonie Życzliwości.
- Wsparcie 150 osób 60+ potrzebujących pomocy psychologicznej, prawnej czy informacji, z którymi Wolontariusze podzielą się swoją wiedzą i życzliwością podczas 50 dyżurów w telefonicznych.
- Planujemy również zakup biletów komunikacji miejskiej dla wolontariuszy, na przejazdy do miejsca dyżurów, oraz miejsc w których będziemy promowali działania Telefonu Życzliwości.

Thumb_dsc_0247
Thumb_dsc_0553 Thumb_dsc_0594 Thumb_20150730_113908