Celem projektu jest zainteresowanie uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej matematyką w niekonwencjonalny, inny niż dotychczas sposób – poprzez stworzenie na terenie szkoły matematycznego pokoju zagadek, wykonany przez uczniów dla kolegów i koleżanek ze szkoły i rodziców. Uczniowie (20 uczniów) na cotygodniowych spotkaniach zaplanują, przygotowują, wyszukują scenariusze i zadania do matematycznego pokoju zagadek dla uczniów różnych grup wiekowy i rodziców. Na początku projektu zaplanowano wyjazd do Szczecina do pokoju zagadek aby zaobserwować i przeżyć rozwiązanie zadań, oraz na wystawę Eureka pokazującą logiczne i optyczne zagadki. Uczniowie przygotują karty pracy do zadań dla uczestników zabawy. Zaplanują i stworzą kryjówki dla zagadek oraz zasady działania pokoju. W pokoju zagadek uczniowie będą mieli za zadanie rozwiązać szereg zagadek tak, by odkryć kod otwierający sejf. Odpowiednia kombinacja liczb z zadań będzie otwierać sejf z nagrodą. Uczniowie z młodszych klas, dla których zagadki mogłyby się okazać za trudne, będą zapraszani z rodzicami. Każdy uczestnik otrzyma drobny prezent za ukończenie przygotowanych zadań i otwarcie sejfu.
Dodatkowo uczniowie stworzą matematyczną grę terenową w formie podchodów, która będzie przedwstępem do pokoju zagadek. W tym celu wykorzystają gry logiczne i matematyczne (smart cube- radosne sześciany, matematyka jest super (mnożenie i dzielenie), tangram, sudoku, zadania z origami itp.) oraz zadania obliczeniowe i inne, które dają wynik liczbowy.