Konkurs_label Logotyp
Profesjonalizm2

Profesjonalizm to droga do serca sponsora

Oczywiście kluczowy jest dobry pomysł, ale pamiętajmy, że prosimy firmę czy instytucję, ale w rezultacie zawsze konkretnego człowieka o to, by dał nam swoje pieniądze. Musimy nie tylko sam pomysł, ale także siebie jako osobę, która będzie promować sponsora, pokazać z jak najlepszej strony. Najlepiej w momencie tworzenia oferty sponsorskiej postawić się trochę na miejscu tej drugiej strony. Każdy z nas jest konsumentem, podejmuje decyzje zakupowe. Jeśli bluzka, którą chcemy kupić, ma jakieś wady, dziury, jest krzywo uszyta lub z bardzo kiepskiego materiału, to często nawet po przecenie nie będziemy chcieli jej kupić. Wybierzemy droższą, ale taką, w której dobrze wyglądamy i która będzie nam służyć jakiś czas. Pamiętaj, że najprawdopodobniej Twoja oferta jest jedną z wielu, które wpłynęły na biurko osoby decyzyjnej. Wyróżnij się – ale nie krzykliwością, a profesjonalizmem przygotowanej propozycji.

  1. Opisz swój pomysł. Jasno, konkretnie, bez zbędnych szczegółów i opisywania całej drogi myślowej, jaką przeszedłeś zanim projekt się skonkretyzował. Napisz, do kogo będą skierowane Twoje działania, ile osób weźmie w nich udział, jaką konkretną potrzebę zaspokoją. Na jakiej podstawie zakładasz, że w ogóle ktoś będzie nią zainteresowany (mocne zalety projektu)? Jeśli planujesz warsztaty, to przedstaw tematykę – może być niezgodna z linią firmy (sprawdź wcześniej, czy nie kłóci się ona z polityką przedsiębiorstwa)
  2. Przedstaw siebie. Szczególnie, jeśli będziesz zaangażowany w projekt np. jako prowadzący warsztaty – przedstaw swoje kompetencje i informacje, które mają wpływ na podniesienie atrakcyjności oferty. To, że masz liczne inne zainteresowania pozostaw tym razem dla siebie, ale jeśli np. potrzebujesz pieniądze na zorganizowanie koncertu, a masz już doświadczenie w tej materii – pochwal się nim koniecznie.
  3. Przedstaw współpracowników – ale tylko wtedy, jeśli to są istotne dla sponsora informacje.
  4. Podaj kwotę, o jaką prosisz. Wydaje się to oczywiste? Zdziwiłbyś się, jak wiele ofert nie zawiera tej kluczowej informacji. Wszystko, co zmusza potencjalnego sponsora do zadawania pytań i doprecyzowania informacji, zmniejsza Twoje szanse na pozytywną odpowiedź.
  5. Przedstaw KONKRETNĄ ofertę sponsorską. Napisz jak najdokładniej, co oferujesz w zamian za przekazane pieniądze – gdzie będzie eksponowane logo sponsora, jakie materiały może przekazać dla uczestników i w jakiej formie. W jakich mediach ukażą się informacje o wydarzeniu, na jakich (oczywiście wszystkich, ale ulotkach, plakatach itd.) materiałach promocyjnych będzie informacja o sponsorze. Nie zapomnij o relacji z wydarzenia i dokumentacji fotograficznej (filmowa też mile widziana), którą sponsor może wykorzystywać we wszystkich swoich materiałach.
  6. Podaj swoje dane kontaktowe.
  7. Jeśli tym razem się nie udało, a będziesz chciał spróbować ponownie np. za rok, to nie wysyłaj identycznej oferty (a już na pewno nie z takimi samymi brakami czy błędami). Masz większą szansę na zirytowanie potencjalnego sponsora niż zdobyć przychylność.


Jeśli uda Ci się pozyskać sponsora, to nie zapomnij o niego naprawdę dbać. Swoimi działaniami i podejściem pracujesz na kolejne projekty – będziesz miał większe szanse nie tylko u tego samego sponsora, ale także u innych. Wieść o tym, kto potrafi o sponsora zadbać roznosi się szybciej niż myślisz. Sponsorowi zależy na promocji marki i kojarzeniu jej z wydarzeniami budzącymi pozytywne emocje wśród uczestników. Nie zapominaj o tym ani na chwilę.


Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za nim podążać zupełnie bezrefleksyjnie. Nie da się tak...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Givebox - czyli społeczna wymiana z szafą w tle

TO DZIAŁA
„Nie ma tu firm, sponsorów, akcji pijarowych. To miejsce postawione przez mieszkańców dla mieszkańców. Opiera się na wzajemnym zaufaniu. Zakłada, że ludzie są życzliwi i dbają o dobro wspólne.“ – tak zachęcano do skorzystania z „Jeżyckiej Szafy“, czyli pierwszego polskiego GiveBox‘a, który stanął na jednej z poznańskich ulic. Dowiedzcie się więc...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-210892

Jak organizować inicjatywy społeczne dedykowane młodym ludziom?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Wyzwania nie omijają nikogo, w żadnym wieku. Wiedzą to zarówno młode osoby, które zmagają się z chorobami, jak i nastoletni rodzice, czy też uczniowie szkół z terenów wykluczonych cyfrowo. W wielu z nas budzi to na tyle dużo emocji, że chcemy pomóc młodym osobom w ich codziennej walce o lepsze dzisiaj i jutro. Ważne jednak jest to, żeby podejść ...
WIĘCEJ
Latest_square_7885047912_fadd841953_k
Latest_square_adventure-1807524_1920

Dawać wędkę, a nie rybę. Niestandardowe pomysły na pomaganie

TO DZIAŁA
 Pomaganie jest bardzo trudne, a skuteczne niesienie pomocy jest wręcz prawdziwą sztuką. Co to jest skuteczna pomoc? To działanie, które trwale zmienia sytuację. Najczęściej do tej zmiany nie wystarczy zaangażowanie pomagającego, ale konieczne, a nawet przesądzające o powodzeniu akcji, jest z...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-40120

Uczenie się jest sztuką. Jak się uczą społecznicy?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Społecznicy często wcielają się w role uczących, gdy prowadzą prelekcje czy warsztaty lub w rolę osób nauczanych. Psychologowie od dawna zgłębiają procesy uczenia, starając się rozpoznawać mechanizmy skutecznego zdobywania wiedzy i umiejętności. Dzięki wiedzy na temat stylów uczenia możemy przewi...
WIĘCEJ
Latest_square_untitled

Każdy może pomagać - jak zorganizować zbiórkę odzieży dla potrzebujących?

TO DZIAŁA
Kiedy zbliżają się specjalne okazje, gdy za oknem kolejna zmiana pór roku, gdy dzieci znów urosną o kolejny rozmiar, rodziny stają przed koniecznością wymiany czy poszerzenia garderoby. Nie dla wszystkich wysiłek z tym związany będzie związany tylko z pójściem do sklepu czy zamówieniem ze sklepu ...
WIĘCEJ