Konkurs_label Logotyp
Zrzut_ekranu_2016-02-08_o_13.03.45

O promocji spółdzielni socjalnych, czyli kampania BLOGERKI DLA SPÓŁDZIELNI 2

Spółdzielnie socjalne coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia promocji, wciąż jednak borykają się z ograniczonym budżetem na marketing czy niewystarczającymi umiejętnościami pozwalającymi w skuteczny sposób docierać do klientów. Członkowie spółdzielni są często doskonałymi specjalistami w swoim rzemiośle, ale nieraz mają kłopot z wypromowaniem oferowanych usług czy produktów. Aby pomóc spółdzielniom socjalnym w kreowaniu ich wizerunku oraz przyciągnięciu klientów, powstała akcja „Blogerki dla Spółdzielni”, która w tym roku doczekała się swojej drugiej odsłony. Kampania ma przybliżać działalność spółdzielni socjalnych i promować ekonomię społeczną. Wskazywać na to, że towary proponowane przez spółdzielnie nie odstają od tych dostępnych na komercyjnym rynku, a wręcz przeciwnie – dzięki niezwykłemu zaangażowaniu spółdzielców, często przewyższają je jakością.  

Akcja „Blogerki dla Spółdzielni” wykorzystuje ogromny potencjał mediów społecznościowych i internetu, a jej bohaterami są rozpoznawalni blogerzy. Dzięki ich zaangażowaniu, świadomość takich zjawisk jak ekonomia społeczna czy spółdzielczość, wzrasta lub dopiero się budzi, między innymi wśród kilku tysięcy fanów obserwujących i czytających strony osób zaangażowanych w akcję.  

Pierwsza część kampanii „Blogerki dla Spółdzielni” odbyła się w roku 2014 w Poznaniu z udziałem blogerki modowej Gracji Błaszczyk znanej jako SuperSizeXL. Z pomocą spółdzielczego fotografa Konrada Wielgoszewskiego ze Szczecińskiej Spółdzielni Doozo, powstała unikatowa sesja zdjęciowa promująca trzy wielkopolskie spółdzielnie.  


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Zdjęcia z udziałem Gracji zostały wykonane w Klubokawiarni Zemsta prowadzonej przez Spółdzielnię Socjalną Ruchomości z Poznania, na kąpielisku w podpoznańskich Krzyżownikach prowadzonym przez Spółdzielnię Socjalną Przystań oraz w Tarnowskim Centrum Czystości Spółdzielni Socjalnej Blisko Was. Dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu blogerki, o tych podmiotach ekonomii społecznej, tylko w jeden dzień dowiedziało się kilka tysięcy osób, co miało realny wpływ na ich późniejsze funkcjonowanie. Druga część kampanii odbyła się 12 i 13 grudnia 2015 roku grudnia w Warszawie.  

Akcja pokazuje, dlaczego warto postawić na spółdzielczość. Jednym z powodów jest fakt, że – korzystając z usług spółdzielni socjalnych – wydajemy nasze pieniądze na inwestycję społeczną, dając szansę na rozwój pracownikom spółdzielni i przyczyniając się do tworzenia dla nich miejsc pracy. Również dlatego, że jakość usług czy produktów spółdzielni niczym się nie różni od standardów komercyjnych firm czy lokali, a – jak pokazuje rzeczywistość – może być nawet  lepsza. 
 

W tym roku kampania promuje stołeczne podmioty ekonomii społecznej. Zaangażowała się w nią warszawska blogerka lifestylowa Karina Nowak, która od dwóch lat z sukcesami prowadzi blog Art You Ready – www.artyouready.com
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready

W połowie grudnia przeprowadzona została niezwykła sesja zdjęciowa – za obiektywem stanął spółdzielczy fotograf Oskar Jarzyna. Za jej przygotowanie odpowiedzialna była także Katarzyna Domitrz ze Spółdzielni Socjalnej Fajna Sztuka. Scenografię do sesji stanowiły trzy warszawskie lokale, które są podmiotami ekonomii społecznej.  

Stylizacje blogerki zostały starannie dobrane do niecodziennych wnętrz klubokawiarni Święty Spokój, znajdującej się na warszawskim Gocławiu. To miejsce słynące nie tylko kulinarnego kunsztu jej spółdzielców, ale także niesamowitych szkoleń, warsztatów i spotkań.
 

Spółdzielczy fotograf uchwycił także różnorodność warszawskiej Pragi, na której mieści się restauracja Turkawka Spółdzielni Socjalnej Integracja serwująca przepyszne wegańskie dania i tradycyjna Kuchnia Czerwonego Roweru będąca Przedsiębiorstwem Społecznym Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi”.
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Wszystko to zostało starannie „doprawione” ręcznie wykonaną biżuterią spółdzielni socjalnej BIZ. Kreowana przez nich biżuteryjna marka URLIK znana jest bowiem z kompozycji kamieni szlachetnych łączonych ze srebrem i złotem.  

Jeśli podoba Wam się pomysł promocji podmiotów ekonomii społecznej przez znanych blogerów, zachęcamy do podawania dalej informacji o akcji oraz sprawdzania miejsc, które stały się bohaterami akcji „Blogerki dla Spółdzielni”.  

photo: Oskar Jan Jarzyna
photo assistant: Katarzyna Domitrz - Spółdzielnia Socjalna Fajna Sztuka
Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready
Model: Celina Chełkowska - Celina Chełkowska - idea spółdzielni socjalnych w zakładach poprawczych
Biżuteria: Spółdzielnia Socjalna BIZ - Marka URLIK

Thumb_zrzut_ekranu_2015-10-05_o_16.32.32 Celina Chełkowska

Bloger Społeczny - www.celinachelkowska.wordpress.com. Doradca ds. marketingu podmiotów ekonomii społecznej. Pedagog resocjalizacyjny. Twórca i współzałożyciel pierwszej w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy Zakładzie Poprawczym - Herakles z Poznania. Autorka wielu publikacji i artykułów.




Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za nim podążać zupełnie bezrefleksyjnie. Nie da się tak...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Givebox - czyli społeczna wymiana z szafą w tle

TO DZIAŁA
„Nie ma tu firm, sponsorów, akcji pijarowych. To miejsce postawione przez mieszkańców dla mieszkańców. Opiera się na wzajemnym zaufaniu. Zakłada, że ludzie są życzliwi i dbają o dobro wspólne.“ – tak zachęcano do skorzystania z „Jeżyckiej Szafy“, czyli pierwszego polskiego GiveBox‘a, który stanął na jednej z poznańskich ulic. Dowiedzcie się więc...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-210892

Jak organizować inicjatywy społeczne dedykowane młodym ludziom?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Wyzwania nie omijają nikogo, w żadnym wieku. Wiedzą to zarówno młode osoby, które zmagają się z chorobami, jak i nastoletni rodzice, czy też uczniowie szkół z terenów wykluczonych cyfrowo. W wielu z nas budzi to na tyle dużo emocji, że chcemy pomóc młodym osobom w ich codziennej walce o lepsze dzisiaj i jutro. Ważne jednak jest to, żeby podejść ...
WIĘCEJ
Latest_square_7885047912_fadd841953_k
Latest_square_adventure-1807524_1920

Dawać wędkę, a nie rybę. Niestandardowe pomysły na pomaganie

TO DZIAŁA
 Pomaganie jest bardzo trudne, a skuteczne niesienie pomocy jest wręcz prawdziwą sztuką. Co to jest skuteczna pomoc? To działanie, które trwale zmienia sytuację. Najczęściej do tej zmiany nie wystarczy zaangażowanie pomagającego, ale konieczne, a nawet przesądzające o powodzeniu akcji, jest z...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-40120

Uczenie się jest sztuką. Jak się uczą społecznicy?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Społecznicy często wcielają się w role uczących, gdy prowadzą prelekcje czy warsztaty lub w rolę osób nauczanych. Psychologowie od dawna zgłębiają procesy uczenia, starając się rozpoznawać mechanizmy skutecznego zdobywania wiedzy i umiejętności. Dzięki wiedzy na temat stylów uczenia możemy przewi...
WIĘCEJ
Latest_square_untitled

Każdy może pomagać - jak zorganizować zbiórkę odzieży dla potrzebujących?

TO DZIAŁA
Kiedy zbliżają się specjalne okazje, gdy za oknem kolejna zmiana pór roku, gdy dzieci znów urosną o kolejny rozmiar, rodziny stają przed koniecznością wymiany czy poszerzenia garderoby. Nie dla wszystkich wysiłek z tym związany będzie związany tylko z pójściem do sklepu czy zamówieniem ze sklepu ...
WIĘCEJ