Konkurs_label Logotyp
Zrzut_ekranu_2016-02-08_o_13.03.45

O promocji spółdzielni socjalnych, czyli kampania BLOGERKI DLA SPÓŁDZIELNI 2

Spółdzielnie socjalne coraz częściej sięgają po nowoczesne narzędzia promocji, wciąż jednak borykają się z ograniczonym budżetem na marketing czy niewystarczającymi umiejętnościami pozwalającymi w skuteczny sposób docierać do klientów. Członkowie spółdzielni są często doskonałymi specjalistami w swoim rzemiośle, ale nieraz mają kłopot z wypromowaniem oferowanych usług czy produktów. Aby pomóc spółdzielniom socjalnym w kreowaniu ich wizerunku oraz przyciągnięciu klientów, powstała akcja „Blogerki dla Spółdzielni”, która w tym roku doczekała się swojej drugiej odsłony. Kampania ma przybliżać działalność spółdzielni socjalnych i promować ekonomię społeczną. Wskazywać na to, że towary proponowane przez spółdzielnie nie odstają od tych dostępnych na komercyjnym rynku, a wręcz przeciwnie – dzięki niezwykłemu zaangażowaniu spółdzielców, często przewyższają je jakością.  

Akcja „Blogerki dla Spółdzielni” wykorzystuje ogromny potencjał mediów społecznościowych i internetu, a jej bohaterami są rozpoznawalni blogerzy. Dzięki ich zaangażowaniu, świadomość takich zjawisk jak ekonomia społeczna czy spółdzielczość, wzrasta lub dopiero się budzi, między innymi wśród kilku tysięcy fanów obserwujących i czytających strony osób zaangażowanych w akcję.  

Pierwsza część kampanii „Blogerki dla Spółdzielni” odbyła się w roku 2014 w Poznaniu z udziałem blogerki modowej Gracji Błaszczyk znanej jako SuperSizeXL. Z pomocą spółdzielczego fotografa Konrada Wielgoszewskiego ze Szczecińskiej Spółdzielni Doozo, powstała unikatowa sesja zdjęciowa promująca trzy wielkopolskie spółdzielnie.  


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Zdjęcia z udziałem Gracji zostały wykonane w Klubokawiarni Zemsta prowadzonej przez Spółdzielnię Socjalną Ruchomości z Poznania, na kąpielisku w podpoznańskich Krzyżownikach prowadzonym przez Spółdzielnię Socjalną Przystań oraz w Tarnowskim Centrum Czystości Spółdzielni Socjalnej Blisko Was. Dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu blogerki, o tych podmiotach ekonomii społecznej, tylko w jeden dzień dowiedziało się kilka tysięcy osób, co miało realny wpływ na ich późniejsze funkcjonowanie. Druga część kampanii odbyła się 12 i 13 grudnia 2015 roku grudnia w Warszawie.  

Akcja pokazuje, dlaczego warto postawić na spółdzielczość. Jednym z powodów jest fakt, że – korzystając z usług spółdzielni socjalnych – wydajemy nasze pieniądze na inwestycję społeczną, dając szansę na rozwój pracownikom spółdzielni i przyczyniając się do tworzenia dla nich miejsc pracy. Również dlatego, że jakość usług czy produktów spółdzielni niczym się nie różni od standardów komercyjnych firm czy lokali, a – jak pokazuje rzeczywistość – może być nawet  lepsza. 
 

W tym roku kampania promuje stołeczne podmioty ekonomii społecznej. Zaangażowała się w nią warszawska blogerka lifestylowa Karina Nowak, która od dwóch lat z sukcesami prowadzi blog Art You Ready – www.artyouready.com
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready

W połowie grudnia przeprowadzona została niezwykła sesja zdjęciowa – za obiektywem stanął spółdzielczy fotograf Oskar Jarzyna. Za jej przygotowanie odpowiedzialna była także Katarzyna Domitrz ze Spółdzielni Socjalnej Fajna Sztuka. Scenografię do sesji stanowiły trzy warszawskie lokale, które są podmiotami ekonomii społecznej.  

Stylizacje blogerki zostały starannie dobrane do niecodziennych wnętrz klubokawiarni Święty Spokój, znajdującej się na warszawskim Gocławiu. To miejsce słynące nie tylko kulinarnego kunsztu jej spółdzielców, ale także niesamowitych szkoleń, warsztatów i spotkań.
 

Spółdzielczy fotograf uchwycił także różnorodność warszawskiej Pragi, na której mieści się restauracja Turkawka Spółdzielni Socjalnej Integracja serwująca przepyszne wegańskie dania i tradycyjna Kuchnia Czerwonego Roweru będąca Przedsiębiorstwem Społecznym Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi”.
 


Photo: Oskar Jan Jarzyna Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready , Celina Chełkowska

Wszystko to zostało starannie „doprawione” ręcznie wykonaną biżuterią spółdzielni socjalnej BIZ. Kreowana przez nich biżuteryjna marka URLIK znana jest bowiem z kompozycji kamieni szlachetnych łączonych ze srebrem i złotem.  

Jeśli podoba Wam się pomysł promocji podmiotów ekonomii społecznej przez znanych blogerów, zachęcamy do podawania dalej informacji o akcji oraz sprawdzania miejsc, które stały się bohaterami akcji „Blogerki dla Spółdzielni”.  

photo: Oskar Jan Jarzyna
photo assistant: Katarzyna Domitrz - Spółdzielnia Socjalna Fajna Sztuka
Model: Karina Nina Nowak - ART You Ready
Model: Celina Chełkowska - Celina Chełkowska - idea spółdzielni socjalnych w zakładach poprawczych
Biżuteria: Spółdzielnia Socjalna BIZ - Marka URLIK

Thumb_zrzut_ekranu_2015-10-05_o_16.32.32 Celina Chełkowska

Bloger Społeczny - www.celinachelkowska.wordpress.com. Doradca ds. marketingu podmiotów ekonomii społecznej. Pedagog resocjalizacyjny. Twórca i współzałożyciel pierwszej w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy Zakładzie Poprawczym - Herakles z Poznania. Autorka wielu publikacji i artykułów.




Głusi w przestrzeni publicznej

WYWIAD
Przy projektach dla Głuchych* połączyła je empatia, kreatywność i poczucie, że nie można godzić się na zastany porządek świata. Jak działania na rzecz osób niesłyszących wyglądają w praktyce, skąd biorą się pomysły na ich realizację i jak można zdobyć na nie finansowanie? Opowiedzą przedstawicielki organizacji, które każdego dnia podejmują takie...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-164531

Międzypokoleniowe inicjatywy społeczne, czyli o dialogu ludzi młodych i seniorów

TO DZIAŁA
Jakiś czas temu media obiegła informacja o domu spokojnej starości w Holandii, który zdecydował się na udostępnienie bezpłatnego zakwaterowania… studentom w ramach projektu niwelowania negatywnych skutków procesu starzenia się. Dom pod nazwą “Humanitas” w Deventer wymaga od młodych rezydentów “bycia dobrym sąsiadem” przez minimum 30 godzin ...
WIĘCEJ
Latest_square_grandparents-1131890_1920

Sąsiedzkie DKFy, kluby filmowe, kina plenerowe... Pomysły na działania społeczne z filmem w tle.

TO DZIAŁA
Wszyscy lubią oglądać filmy, a dostęp do dobrego kina jest dziś znacznie łatwiejszy niż kiedyś. Zamiast oglądać je w samotności, w domowym zaciszu, wykorzystajmy je jako pretekst do sąsiedzkiej integracji! Poniżej prezentujemy kilka pomysłów na wspólne działania z filmem w tle. 
WIĘCEJ
Latest_square_film
Latest_square_kids-girl-pencil-drawing-159823

Jak organizować edukację, która przygotowuje ludzi do życia społecznego i pomocy innym?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Edukacja przygotowująca ludzi do życia społecznego, kształcąca postawy obywatelskie i empatię wśród najmłodszych to jedno z większych wyzwań współczesności. Wymaga świadomości i dobrego wglądu w potrzeby dzieciaków. Jak to robić? Jest kilka reguł, które należy wdrażać do edukacji, by kształciła l...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-398532

Centrum Amarant, czyli tam gdzie lokalność spotyka kulturę

TO DZIAŁA
Amarant ma wiele znaczeń: to gatunek drzewa, kolor, popularna nazwa szarłata spożywczego. Poznań do tej listy dopisuje kolejne: wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie miasta. I nie są to puste słowa – Centrum Kultury Amarant intryguje od pierwszych chwil. 
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za ni...
WIĘCEJ