Nietuzinkowe kampanie społeczne

Slider_big_kot
TO DZIAŁA
14.02.2017
Pij mleko, będziesz wielki“ – hasło przewodnie kampanii sprzed kilku lat bardzo mocno zapadło nam w pamięć. Z drugiej jednak strony o tym, że dobrze jest pić mleko każdy wie, bo słyszy o tym od wczesnego dzieciństwa. Jak jednak sprawić, aby trudniejsze, mniej oczywiste tematy równie mocno zaistniały społecznie? Jednym z niezawodnych sposobów jest niestandardowe podejście i przedstawienie problemu inaczej niż zwykle. Poniżej prezentujemy przykłady nietypowych akcji społecznych.  

„Kobiecy biust. Męska sprawa”


Rak piersi dotyka rocznie ok. 17 tysięcy Polek, a ok. 5 tysięcy z nich umiera. Kampanie społeczne uświadamiające skalę problemu i zachęcające kobiety do regularnych badań zazwczyczaj realizowane są przez kobiety i z udziałem kobiet. Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej postanowiła jednak to zmienić angażując do kampani mężczyzn, a dokładnie sportowców z sopockiego klubu CrossFit. Wysportowani panowie już drugi rok z rzędu nago zapozowali do kalendarza, którego celem jest promowanie akcji „Kobiecy biust. Męska sprawa”. Drugą częścią akcji jest promowanie nowego rodzaju treningu o nazwie BreastFit. O co chodzi? O to, aby mężczyźni nauczyli się jak badać piersi swoim partnerkom i wraz z nimi dbali aby odbywało się to regularnie, a w razie zauważenia czegoś nietypowego wspólnie zgłosili się do lekarza. Zachęcanie mężczyzn do dbania o zdrowie swoich partnerek poprzez dotykanie ich piersi – genialne w swojej prostocie! J Więcej o akcji przeczytacie tutaj: www.breastfit.onkocafe.pl, a kalendarz można zamówić po tym adresem: www.breastfit.onkocafe.pl/kalendarz.
 

List córki do ojca

Kolejna kampania, która zwróciła naszą uwagę również związana jest z mężczyznami. Tym razem chodzi jednak o miłość ojca do córki i ochronę jej przed agresją i poniżeniem ze strony innych mężczyzn. Norweska organizacja Care w ciekawy sposób podjęła problem, o którym rzadko mówi się głośno. Chodzi o to, co zaczyna się w szkole, kiedy dorastający chłopcy dla żartu i popisania się przed kolegami nazywają swoje koleżanki dziwkami i innymi obraźliwymi określeniami. Niewinne z pozoru żarty, w dorosłym życiu przeradzają się w przyzwolenie na męską agresję i wieczny lęk kobiet przed tym, że zostaną fizycznie lub psychicznie poniżone przez mężczyzn. Wracając do sedna – na czym polega wyjątkowość tej kampanii? Na przejmującym video, będącym pełnym emocji, szczerym listem córki do swojego kochającego ojca. Młoda kobieta uczula swojego tatę na to, co może ją spotkać, gdy tylko zacznie dorastać: poniżenie, bicie a nawet gwałt. Prosi o to, aby ją ochronił i nie pozostawał bierny. Zobaczcie sami ten wzruszający spot: www.bit.ly/_DearDaddy      

Obywatelski Ruch Przejęcia Reklam


Na koniec lżejszy przykład kampanii z londyńskiego metra. Brytyjscy aktywiści (The Citizens Advertising Takeover Service) postanowili rozprawić się z atakującą nas wszelkimi sposobami, wszechobecną komercją. Dzięki zbiórce przeprowadzonej na popularnej platformie crowdfundingowej Kickstarter zebrali pieniądze, aby wykupić wszystkie nośniki na jednej ze stacji londyńskiego metra. Wiszące tam reklamy zachęcające do zakupu wakacji, nowego proszku do prania czy kolekcji ubrań, zastapili w pełni niekomercyjnymi obrazami. Jakimi? Padło na to, co najbardziej lubimy oglądać w ramach rozrywki w internecie, czyli... koty J.Nietypowa inicjatywa zyskała dużą popularność, a codzienne podróże stały się dla londyńczyków o wiele przejemniejsze. Zobaczcie sami: www.bit.ly/KotyWMetrze