Konkurs_label Logotyp
Kot

Nietuzinkowe kampanie społeczne

Pij mleko, będziesz wielki“ – hasło przewodnie kampanii sprzed kilku lat bardzo mocno zapadło nam w pamięć. Z drugiej jednak strony o tym, że dobrze jest pić mleko każdy wie, bo słyszy o tym od wczesnego dzieciństwa. Jak jednak sprawić, aby trudniejsze, mniej oczywiste tematy równie mocno zaistniały społecznie? Jednym z niezawodnych sposobów jest niestandardowe podejście i przedstawienie problemu inaczej niż zwykle. Poniżej prezentujemy przykłady nietypowych akcji społecznych.  

„Kobiecy biust. Męska sprawa”


Rak piersi dotyka rocznie ok. 17 tysięcy Polek, a ok. 5 tysięcy z nich umiera. Kampanie społeczne uświadamiające skalę problemu i zachęcające kobiety do regularnych badań zazwczyczaj realizowane są przez kobiety i z udziałem kobiet. Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej postanowiła jednak to zmienić angażując do kampani mężczyzn, a dokładnie sportowców z sopockiego klubu CrossFit. Wysportowani panowie już drugi rok z rzędu nago zapozowali do kalendarza, którego celem jest promowanie akcji „Kobiecy biust. Męska sprawa”. Drugą częścią akcji jest promowanie nowego rodzaju treningu o nazwie BreastFit. O co chodzi? O to, aby mężczyźni nauczyli się jak badać piersi swoim partnerkom i wraz z nimi dbali aby odbywało się to regularnie, a w razie zauważenia czegoś nietypowego wspólnie zgłosili się do lekarza. Zachęcanie mężczyzn do dbania o zdrowie swoich partnerek poprzez dotykanie ich piersi – genialne w swojej prostocie! J Więcej o akcji przeczytacie tutaj: www.breastfit.onkocafe.pl, a kalendarz można zamówić po tym adresem: www.breastfit.onkocafe.pl/kalendarz.
 

List córki do ojca

Kolejna kampania, która zwróciła naszą uwagę również związana jest z mężczyznami. Tym razem chodzi jednak o miłość ojca do córki i ochronę jej przed agresją i poniżeniem ze strony innych mężczyzn. Norweska organizacja Care w ciekawy sposób podjęła problem, o którym rzadko mówi się głośno. Chodzi o to, co zaczyna się w szkole, kiedy dorastający chłopcy dla żartu i popisania się przed kolegami nazywają swoje koleżanki dziwkami i innymi obraźliwymi określeniami. Niewinne z pozoru żarty, w dorosłym życiu przeradzają się w przyzwolenie na męską agresję i wieczny lęk kobiet przed tym, że zostaną fizycznie lub psychicznie poniżone przez mężczyzn. Wracając do sedna – na czym polega wyjątkowość tej kampanii? Na przejmującym video, będącym pełnym emocji, szczerym listem córki do swojego kochającego ojca. Młoda kobieta uczula swojego tatę na to, co może ją spotkać, gdy tylko zacznie dorastać: poniżenie, bicie a nawet gwałt. Prosi o to, aby ją ochronił i nie pozostawał bierny. Zobaczcie sami ten wzruszający spot: www.bit.ly/_DearDaddy      

Obywatelski Ruch Przejęcia Reklam


Na koniec lżejszy przykład kampanii z londyńskiego metra. Brytyjscy aktywiści (The Citizens Advertising Takeover Service) postanowili rozprawić się z atakującą nas wszelkimi sposobami, wszechobecną komercją. Dzięki zbiórce przeprowadzonej na popularnej platformie crowdfundingowej Kickstarter zebrali pieniądze, aby wykupić wszystkie nośniki na jednej ze stacji londyńskiego metra. Wiszące tam reklamy zachęcające do zakupu wakacji, nowego proszku do prania czy kolekcji ubrań, zastapili w pełni niekomercyjnymi obrazami. Jakimi? Padło na to, co najbardziej lubimy oglądać w ramach rozrywki w internecie, czyli... koty J.Nietypowa inicjatywa zyskała dużą popularność, a codzienne podróże stały się dla londyńczyków o wiele przejemniejsze. Zobaczcie sami: www.bit.ly/KotyWMetrze



Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za nim podążać zupełnie bezrefleksyjnie. Nie da się tak...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Givebox - czyli społeczna wymiana z szafą w tle

TO DZIAŁA
„Nie ma tu firm, sponsorów, akcji pijarowych. To miejsce postawione przez mieszkańców dla mieszkańców. Opiera się na wzajemnym zaufaniu. Zakłada, że ludzie są życzliwi i dbają o dobro wspólne.“ – tak zachęcano do skorzystania z „Jeżyckiej Szafy“, czyli pierwszego polskiego GiveBox‘a, który stanął na jednej z poznańskich ulic. Dowiedzcie się więc...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-210892

Jak organizować inicjatywy społeczne dedykowane młodym ludziom?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Wyzwania nie omijają nikogo, w żadnym wieku. Wiedzą to zarówno młode osoby, które zmagają się z chorobami, jak i nastoletni rodzice, czy też uczniowie szkół z terenów wykluczonych cyfrowo. W wielu z nas budzi to na tyle dużo emocji, że chcemy pomóc młodym osobom w ich codziennej walce o lepsze dzisiaj i jutro. Ważne jednak jest to, żeby podejść ...
WIĘCEJ
Latest_square_7885047912_fadd841953_k
Latest_square_adventure-1807524_1920

Dawać wędkę, a nie rybę. Niestandardowe pomysły na pomaganie

TO DZIAŁA
 Pomaganie jest bardzo trudne, a skuteczne niesienie pomocy jest wręcz prawdziwą sztuką. Co to jest skuteczna pomoc? To działanie, które trwale zmienia sytuację. Najczęściej do tej zmiany nie wystarczy zaangażowanie pomagającego, ale konieczne, a nawet przesądzające o powodzeniu akcji, jest z...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-40120

Uczenie się jest sztuką. Jak się uczą społecznicy?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Społecznicy często wcielają się w role uczących, gdy prowadzą prelekcje czy warsztaty lub w rolę osób nauczanych. Psychologowie od dawna zgłębiają procesy uczenia, starając się rozpoznawać mechanizmy skutecznego zdobywania wiedzy i umiejętności. Dzięki wiedzy na temat stylów uczenia możemy przewi...
WIĘCEJ
Latest_square_untitled

Każdy może pomagać - jak zorganizować zbiórkę odzieży dla potrzebujących?

TO DZIAŁA
Kiedy zbliżają się specjalne okazje, gdy za oknem kolejna zmiana pór roku, gdy dzieci znów urosną o kolejny rozmiar, rodziny stają przed koniecznością wymiany czy poszerzenia garderoby. Nie dla wszystkich wysiłek z tym związany będzie związany tylko z pójściem do sklepu czy zamówieniem ze sklepu ...
WIĘCEJ