Konkurs_label Logotyp
Kot

Nietuzinkowe kampanie społeczne

Pij mleko, będziesz wielki“ – hasło przewodnie kampanii sprzed kilku lat bardzo mocno zapadło nam w pamięć. Z drugiej jednak strony o tym, że dobrze jest pić mleko każdy wie, bo słyszy o tym od wczesnego dzieciństwa. Jak jednak sprawić, aby trudniejsze, mniej oczywiste tematy równie mocno zaistniały społecznie? Jednym z niezawodnych sposobów jest niestandardowe podejście i przedstawienie problemu inaczej niż zwykle. Poniżej prezentujemy przykłady nietypowych akcji społecznych.  

„Kobiecy biust. Męska sprawa”


Rak piersi dotyka rocznie ok. 17 tysięcy Polek, a ok. 5 tysięcy z nich umiera. Kampanie społeczne uświadamiające skalę problemu i zachęcające kobiety do regularnych badań zazwczyczaj realizowane są przez kobiety i z udziałem kobiet. Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej postanowiła jednak to zmienić angażując do kampani mężczyzn, a dokładnie sportowców z sopockiego klubu CrossFit. Wysportowani panowie już drugi rok z rzędu nago zapozowali do kalendarza, którego celem jest promowanie akcji „Kobiecy biust. Męska sprawa”. Drugą częścią akcji jest promowanie nowego rodzaju treningu o nazwie BreastFit. O co chodzi? O to, aby mężczyźni nauczyli się jak badać piersi swoim partnerkom i wraz z nimi dbali aby odbywało się to regularnie, a w razie zauważenia czegoś nietypowego wspólnie zgłosili się do lekarza. Zachęcanie mężczyzn do dbania o zdrowie swoich partnerek poprzez dotykanie ich piersi – genialne w swojej prostocie! J Więcej o akcji przeczytacie tutaj: www.breastfit.onkocafe.pl, a kalendarz można zamówić po tym adresem: www.breastfit.onkocafe.pl/kalendarz.
 

List córki do ojca

Kolejna kampania, która zwróciła naszą uwagę również związana jest z mężczyznami. Tym razem chodzi jednak o miłość ojca do córki i ochronę jej przed agresją i poniżeniem ze strony innych mężczyzn. Norweska organizacja Care w ciekawy sposób podjęła problem, o którym rzadko mówi się głośno. Chodzi o to, co zaczyna się w szkole, kiedy dorastający chłopcy dla żartu i popisania się przed kolegami nazywają swoje koleżanki dziwkami i innymi obraźliwymi określeniami. Niewinne z pozoru żarty, w dorosłym życiu przeradzają się w przyzwolenie na męską agresję i wieczny lęk kobiet przed tym, że zostaną fizycznie lub psychicznie poniżone przez mężczyzn. Wracając do sedna – na czym polega wyjątkowość tej kampanii? Na przejmującym video, będącym pełnym emocji, szczerym listem córki do swojego kochającego ojca. Młoda kobieta uczula swojego tatę na to, co może ją spotkać, gdy tylko zacznie dorastać: poniżenie, bicie a nawet gwałt. Prosi o to, aby ją ochronił i nie pozostawał bierny. Zobaczcie sami ten wzruszający spot: www.bit.ly/_DearDaddy      

Obywatelski Ruch Przejęcia Reklam


Na koniec lżejszy przykład kampanii z londyńskiego metra. Brytyjscy aktywiści (The Citizens Advertising Takeover Service) postanowili rozprawić się z atakującą nas wszelkimi sposobami, wszechobecną komercją. Dzięki zbiórce przeprowadzonej na popularnej platformie crowdfundingowej Kickstarter zebrali pieniądze, aby wykupić wszystkie nośniki na jednej ze stacji londyńskiego metra. Wiszące tam reklamy zachęcające do zakupu wakacji, nowego proszku do prania czy kolekcji ubrań, zastapili w pełni niekomercyjnymi obrazami. Jakimi? Padło na to, co najbardziej lubimy oglądać w ramach rozrywki w internecie, czyli... koty J.Nietypowa inicjatywa zyskała dużą popularność, a codzienne podróże stały się dla londyńczyków o wiele przejemniejsze. Zobaczcie sami: www.bit.ly/KotyWMetrze



Głusi w przestrzeni publicznej

WYWIAD
Przy projektach dla Głuchych* połączyła je empatia, kreatywność i poczucie, że nie można godzić się na zastany porządek świata. Jak działania na rzecz osób niesłyszących wyglądają w praktyce, skąd biorą się pomysły na ich realizację i jak można zdobyć na nie finansowanie? Opowiedzą przedstawicielki organizacji, które każdego dnia podejmują takie...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-164531

Międzypokoleniowe inicjatywy społeczne, czyli o dialogu ludzi młodych i seniorów

TO DZIAŁA
Jakiś czas temu media obiegła informacja o domu spokojnej starości w Holandii, który zdecydował się na udostępnienie bezpłatnego zakwaterowania… studentom w ramach projektu niwelowania negatywnych skutków procesu starzenia się. Dom pod nazwą “Humanitas” w Deventer wymaga od młodych rezydentów “bycia dobrym sąsiadem” przez minimum 30 godzin ...
WIĘCEJ
Latest_square_grandparents-1131890_1920

Sąsiedzkie DKFy, kluby filmowe, kina plenerowe... Pomysły na działania społeczne z filmem w tle.

TO DZIAŁA
Wszyscy lubią oglądać filmy, a dostęp do dobrego kina jest dziś znacznie łatwiejszy niż kiedyś. Zamiast oglądać je w samotności, w domowym zaciszu, wykorzystajmy je jako pretekst do sąsiedzkiej integracji! Poniżej prezentujemy kilka pomysłów na wspólne działania z filmem w tle. 
WIĘCEJ
Latest_square_film
Latest_square_kids-girl-pencil-drawing-159823

Jak organizować edukację, która przygotowuje ludzi do życia społecznego i pomocy innym?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Edukacja przygotowująca ludzi do życia społecznego, kształcąca postawy obywatelskie i empatię wśród najmłodszych to jedno z większych wyzwań współczesności. Wymaga świadomości i dobrego wglądu w potrzeby dzieciaków. Jak to robić? Jest kilka reguł, które należy wdrażać do edukacji, by kształciła l...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-398532

Centrum Amarant, czyli tam gdzie lokalność spotyka kulturę

TO DZIAŁA
Amarant ma wiele znaczeń: to gatunek drzewa, kolor, popularna nazwa szarłata spożywczego. Poznań do tej listy dopisuje kolejne: wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie miasta. I nie są to puste słowa – Centrum Kultury Amarant intryguje od pierwszych chwil. 
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za ni...
WIĘCEJ