Konkurs_label Logotyp
Kot

Nietuzinkowe kampanie społeczne

Pij mleko, będziesz wielki“ – hasło przewodnie kampanii sprzed kilku lat bardzo mocno zapadło nam w pamięć. Z drugiej jednak strony o tym, że dobrze jest pić mleko każdy wie, bo słyszy o tym od wczesnego dzieciństwa. Jak jednak sprawić, aby trudniejsze, mniej oczywiste tematy równie mocno zaistniały społecznie? Jednym z niezawodnych sposobów jest niestandardowe podejście i przedstawienie problemu inaczej niż zwykle. Poniżej prezentujemy przykłady nietypowych akcji społecznych.  

„Kobiecy biust. Męska sprawa”


Rak piersi dotyka rocznie ok. 17 tysięcy Polek, a ok. 5 tysięcy z nich umiera. Kampanie społeczne uświadamiające skalę problemu i zachęcające kobiety do regularnych badań zazwczyczaj realizowane są przez kobiety i z udziałem kobiet. Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej postanowiła jednak to zmienić angażując do kampani mężczyzn, a dokładnie sportowców z sopockiego klubu CrossFit. Wysportowani panowie już drugi rok z rzędu nago zapozowali do kalendarza, którego celem jest promowanie akcji „Kobiecy biust. Męska sprawa”. Drugą częścią akcji jest promowanie nowego rodzaju treningu o nazwie BreastFit. O co chodzi? O to, aby mężczyźni nauczyli się jak badać piersi swoim partnerkom i wraz z nimi dbali aby odbywało się to regularnie, a w razie zauważenia czegoś nietypowego wspólnie zgłosili się do lekarza. Zachęcanie mężczyzn do dbania o zdrowie swoich partnerek poprzez dotykanie ich piersi – genialne w swojej prostocie! J Więcej o akcji przeczytacie tutaj: www.breastfit.onkocafe.pl, a kalendarz można zamówić po tym adresem: www.breastfit.onkocafe.pl/kalendarz.
 

List córki do ojca

Kolejna kampania, która zwróciła naszą uwagę również związana jest z mężczyznami. Tym razem chodzi jednak o miłość ojca do córki i ochronę jej przed agresją i poniżeniem ze strony innych mężczyzn. Norweska organizacja Care w ciekawy sposób podjęła problem, o którym rzadko mówi się głośno. Chodzi o to, co zaczyna się w szkole, kiedy dorastający chłopcy dla żartu i popisania się przed kolegami nazywają swoje koleżanki dziwkami i innymi obraźliwymi określeniami. Niewinne z pozoru żarty, w dorosłym życiu przeradzają się w przyzwolenie na męską agresję i wieczny lęk kobiet przed tym, że zostaną fizycznie lub psychicznie poniżone przez mężczyzn. Wracając do sedna – na czym polega wyjątkowość tej kampanii? Na przejmującym video, będącym pełnym emocji, szczerym listem córki do swojego kochającego ojca. Młoda kobieta uczula swojego tatę na to, co może ją spotkać, gdy tylko zacznie dorastać: poniżenie, bicie a nawet gwałt. Prosi o to, aby ją ochronił i nie pozostawał bierny. Zobaczcie sami ten wzruszający spot: www.bit.ly/_DearDaddy      

Obywatelski Ruch Przejęcia Reklam


Na koniec lżejszy przykład kampanii z londyńskiego metra. Brytyjscy aktywiści (The Citizens Advertising Takeover Service) postanowili rozprawić się z atakującą nas wszelkimi sposobami, wszechobecną komercją. Dzięki zbiórce przeprowadzonej na popularnej platformie crowdfundingowej Kickstarter zebrali pieniądze, aby wykupić wszystkie nośniki na jednej ze stacji londyńskiego metra. Wiszące tam reklamy zachęcające do zakupu wakacji, nowego proszku do prania czy kolekcji ubrań, zastapili w pełni niekomercyjnymi obrazami. Jakimi? Padło na to, co najbardziej lubimy oglądać w ramach rozrywki w internecie, czyli... koty J.Nietypowa inicjatywa zyskała dużą popularność, a codzienne podróże stały się dla londyńczyków o wiele przejemniejsze. Zobaczcie sami: www.bit.ly/KotyWMetrze



Jak zorganizować wspólną, zieloną przestrzeń?

TO DZIAŁA
Kawałek zieleni cieszy każdego, kiedy możliwości są skromne staramy się o zielony parapet, ukwiecony balkon, donice na tarasie. Nawet jeśli nie mieszkamy w domu z ogródkiem czasem pojawia się szansa na zieloną przestrzeń. Tyle, że wspólną, a to zawsze trochę wyzwanie, szczególnie jeśli nie znamy za dobrze swoich sąsiadów. Nie ma jednak rzeczy ni...
WIĘCEJ
Latest_square_summer-still-life-daisies-yellow

Dobre wrażenie

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Ponoć można je zrobić tylko raz. I to, jakie ono będzie ma duży wpływ na to, jak będziemy postrzegani przez innych. O tym dlaczego warto jest zadbać o to, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie, słów kilka. Czas jaki mamy na to, aby wywrzeć to kluczowe wrażenie, jest wyjątkowo krótki. Niektóre badania wskazują na to, że mieści się on w 11 sekundach...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-541523

8 porad jak dobrze wykorzystać wakacje

PRAKTYCZNE PORADY
Społecznik też człowiek i odpocząć musi. Osoby bardzo aktywne, które wiele swoich działań i uwagi kierują na innych, często mają problem z odpoczynkiem. Ale przecież sposobów na spędzenie wakacji jest mnóstwo, trzeba tylko znaleźć odpowiedni dla siebie. Nie podpowiadamy pięknych miejsc na urlop, bo takich poradników jest wiele, ale mamy kilka pr...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-297755
Latest_square_spvi_zwyciezcy-1

Podsumowanie VI edycji "Spółdzielni Pomysłów"

TO DZIAŁA
VI edycja „Spółdzielni Pomysłów” za nami. Kilka dni temu poznaliśmy zwycięskie projekty. Zostały nimi: ”Alchemia Czasu. 660 lat historii Krzepic” (bit.ly/2uBkLa6) autorstwa Radosława Hermana , „Nasz Tajemniczy Ogród” (bit.ly/2tDoLpg) , który stworzył Adam Bąk  oraz „Bezpieczna Przystań” (bit.ly/2...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-493521

Wakacje dla małych odkrywców

TO DZIAŁA
Wakacje to taki fajny czas, kiedy dzieci niekoniecznie są podzielone na grupy ze względu na wiek, starsze bawią się z młodszymi i wiele od siebie uczą. Postarajmy się zachęcać dzieci do wspólnych zabaw i odkrywania świata w zróżnicowanych wiekowo grupach, do czego nie mają okazji w naszym systemi...
WIĘCEJ
Latest_square_5

MISZ-MASZ-społeczne koło muzyczno-artystyczne dla dzieci niepełnosprawnych

TO DZIAŁA
Często znalezienie pasji wcale nie jest takie łatwe, jak się może wydawać. W końcu nikt nie wie od razu w czym jest dobry, albo co tak naprawdę go interesuje. Konieczne jest próbowanie i otwartość na to co nowe i nieznane. Jednak, gdy już to swoje hobby odnajdziemy, wtedy zazwyczaj chcemy mu się ...
WIĘCEJ