Konkurs_label Logotyp
Jakpromowac

Jak promować inicjatywę społeczną w Internecie? Poradnik dla społecznika

Przestrzeń internetowa to integralna część naszego społecznego życia. Daje nam ogromne możliwości przedstawienia i wypromowania siebie. Ten olbrzymi potencjał dawno dostrzegły firmy komercyjne, które zatrudniają profesjonalne agencje odpowiedzialne za działania w sieci. Warto, aby siłę internetu wykorzystał również społecznik, a nie potrzebuje do tego żadnych pieniędzy. Fanpage na Facebooku, blog czy stronę www można prowadzić na własną rękę, zupełnie za darmo. Takich narzędzi jest wiele i są naprawdę proste w obsłudze. Najważniejsze jest jednak, aby mieć pomysł i umiejętność zaangażowania ludzi – nieważne, czy chodzi o dużą ogólnopolską akcję, czy lokalną w niewielkiej miejscowości. 

Po co promować się w internecie?


Internet daje możliwość wyjścia do ludzi na szeroką skalę, a przede wszystkim umożliwia dotarcie do tych, którzy są naprawdę zainteresowani danym tematem. W ten sposób można pozyskać społeczników, którzy z chęcią przyłączą się do inicjatywy lub podzielą się swoimi doświadczeniami. Sieć może być także miejscem pozyskiwania środków finansowych. Choćby w myśl zasady microgivingu, kiedy to duże grupy ludzi wpłacają niewielkie kwoty na konkretny cel. Taki sposób przynosi często lepsze efekty niż próby pozyskania dużych kwot od kilku osób lub podmiotów. W internecie ostatnio bardzo popularne są służące temu portale crowdfundingowe czy fundraisingowe, których przykładami z polskiego podwórka są Siepomaga.pl, Wspieram.to lub Polak potrafi.pl. 


Jak zostać zauważonym?
Przede wszystkim trzeba postawić na jakość.

Na blogu czy profilu społecznościowym najważniejsze wcale nie jest to, jaka jest liczba fanów czy odwiedzin. Największe znaczenie ma zaangażowanie odbiorców. Atrakcyjna treść może zapewnić nie tylko kciuk w górę, ale może zainicjować dialog i sprawić, że informacja zostanie podana dalej, samoistnie się rozprzestrzeni. W tym miejscu musimy się zastanowić, dlaczego dana osoba wcisnęła przycisk „lubię to”, dlaczego i w jaki sposób skomentowała wrzuconą przez nas treść. Musimy zrozumieć, czego oczekują od nas nasi odbiorcy, co ich interesuje, czym do nich trafimy. Pamiętajmy, że wartościowa treść to nie tylko tekst, ale też zdjęcia, infografiki, filmy video. Warto pomyśleć nad urozmaiceniem komunikacji. Zadbajmy też o jej szczerość i naturalność, swobodny styl, a także – dwustronność. Rozmawiajmy, rozpoczynajmy dyskusje na swoich profilach czy stronach, ale bądźmy również obecni tam, gdzie się one toczą w sieci – na portalach tematycznych, forach, innych fanpage’ach. Nie jest tajemnicą, że właśnie na tym polega nowy marketing – na wychodzeniu do ludzi i budowaniu relacji.
Istotne jest, by nie działać po omacku. Aby działania w internecie miały sens, muszą być zaplanowane krok po kroku. Musimy być świadomi, co chcemy osiągnąć. Bardzo łatwo jest podjąć decyzję o założeniu bloga, profilu na Facebooku czy strony, ale trudniej jest utrzymać uwagę audytorium. Nie jest łatwo wyróżnić się w gąszczu informacji, ale jeżeli do sprawy podejdziemy z pasją – odniesiemy sukces!


Głusi w przestrzeni publicznej

WYWIAD
Przy projektach dla Głuchych* połączyła je empatia, kreatywność i poczucie, że nie można godzić się na zastany porządek świata. Jak działania na rzecz osób niesłyszących wyglądają w praktyce, skąd biorą się pomysły na ich realizację i jak można zdobyć na nie finansowanie? Opowiedzą przedstawicielki organizacji, które każdego dnia podejmują takie...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-164531

Międzypokoleniowe inicjatywy społeczne, czyli o dialogu ludzi młodych i seniorów

TO DZIAŁA
Jakiś czas temu media obiegła informacja o domu spokojnej starości w Holandii, który zdecydował się na udostępnienie bezpłatnego zakwaterowania… studentom w ramach projektu niwelowania negatywnych skutków procesu starzenia się. Dom pod nazwą “Humanitas” w Deventer wymaga od młodych rezydentów “bycia dobrym sąsiadem” przez minimum 30 godzin ...
WIĘCEJ
Latest_square_grandparents-1131890_1920

Sąsiedzkie DKFy, kluby filmowe, kina plenerowe... Pomysły na działania społeczne z filmem w tle.

TO DZIAŁA
Wszyscy lubią oglądać filmy, a dostęp do dobrego kina jest dziś znacznie łatwiejszy niż kiedyś. Zamiast oglądać je w samotności, w domowym zaciszu, wykorzystajmy je jako pretekst do sąsiedzkiej integracji! Poniżej prezentujemy kilka pomysłów na wspólne działania z filmem w tle. 
WIĘCEJ
Latest_square_film
Latest_square_kids-girl-pencil-drawing-159823

Jak organizować edukację, która przygotowuje ludzi do życia społecznego i pomocy innym?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
Edukacja przygotowująca ludzi do życia społecznego, kształcąca postawy obywatelskie i empatię wśród najmłodszych to jedno z większych wyzwań współczesności. Wymaga świadomości i dobrego wglądu w potrzeby dzieciaków. Jak to robić? Jest kilka reguł, które należy wdrażać do edukacji, by kształciła l...
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-398532

Centrum Amarant, czyli tam gdzie lokalność spotyka kulturę

TO DZIAŁA
Amarant ma wiele znaczeń: to gatunek drzewa, kolor, popularna nazwa szarłata spożywczego. Poznań do tej listy dopisuje kolejne: wyjątkowe miejsce na kulturalnej mapie miasta. I nie są to puste słowa – Centrum Kultury Amarant intryguje od pierwszych chwil. 
WIĘCEJ
Latest_square_pexels-photo-207489

Minimalizm. Nowa moda czy potrzeba społeczna?

MERYTORYCZNY SPOŁECZNIK
O minimalizmie robi się coraz głośniej, pojawia się także sporo polskich publikacji i blogów minimalistów. Niejednokrotnie pojawia się także opinia, że to tylko chwilowa moda. Na zweryfikowanie tego twierdzenia jest jeszcze za wcześnie, niemniej jest to dość wymagający trend i raczej trudno za ni...
WIĘCEJ