§ 1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa warunki, na jakich odbywa
się konkurs „Spółdzielnia pomysłów“ (zwany dalej „Konkursem”), mający na celu wspieranie
idei współdziałania wśród społeczności lokalnych.
2. Organizatorem Konkursu jest SGB-Bank Spółka Akcyjna z
siedzibą w Poznaniu
przy ul. Szarych Szeregów 23a, 60-462 Poznań,
zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod nr KRS: 0000058205, prowadzonym
przez Sąd Rejonowy Poznań- Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca kapitał zakładowy w
wysokości 231 903 900,00 zł (w całości wpłacony), NIP 7770005362, REGON
004848247 (zwana dalej „Organizatorem”).
3. Konkurs organizowany jest na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem serwisu internetowego Społecznik
2.0. dostępnego pod adresem internetowym: www.spolecznik20.pl (zwanego
dalej „Serwisem”).
4. Konkurs nie jest grą hazardową w rozumieniu Ustawy z
dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. 2015, poz. 612 tj.) i nie podlega rygorom określonym w tej
ustawie; Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 Kodeksu
cywilnego.
§ 2
UCZESTNICY
1. Uczestnikami Konkursu mogą być:
1) osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności
prawnych, posiadające obywatelstwo Rzeczypospolitej Polskiej, którym bliska
jest idea współdziałania i chcą zmienić swoją okolicę na lepsze, angażując przy
tym inne osoby w swoją inicjatywę,
2) stowarzyszenia (z wyłączeniem stowarzyszeń zwykłych w
rozumieniu art. 40 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 79 poz. 855 ze zm.) i fundacje, zarejestrowane
i działające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy, osoby
zatrudnione na podstawie umowy cywilnoprawnej i przedstawiciele Organizatora,
członkowie ich rodzin tj. wstępni, zstępni, rodzeństwo, małżonkowie, rodzice
małżonków, małżonkowie rodzeństwa oraz osoby pozostające w stosunku
przysposobienia oraz osoby biorące udział w przygotowaniu Konkursu.
§ 3
ZASADY I
PRZEBIEG KONKURSU
1. Konkurs jest kierowany do osób fizycznych oraz
stowarzyszeń i fundacji, określonych w § 2, mających pomysł i chęć dokonania
pozytywnej zmiany w swojej okolicy, która przyniesie korzyści dla lokalnej
społeczności.
2. W celu przystąpienia do Konkursu należy założyć konto
w Serwisie, a następnie,
za pomocą
formularza dostępnego w Serwisie, przesłać projekt swojego pomysłu, o którym mowa w ust. 1 (dalej jako „Projekt”). Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Serwisu mogą być zgłaszane Organizatorowi na adres poczty
elektronicznej redakcja@spolecznik20.pl, z podaniem imienia i nazwiska oraz
opisem przedmiotu reklamacji. Organizator zobowiązany jest do udzielenia
odpowiedzi na reklamację związaną z funkcjonowaniem Serwisu, na adres poczty
elektronicznej, z którego przesłana została reklamacja, w terminie 7 dni roboczych od dnia
otrzymania reklamacji przez Organizatora.
3. Zgłaszany Projekt musi zawierać elementy takie jak:
tytuł, opis, cele, kategoria oraz dane kontaktowe.
4. Wszystkie zgłaszane Projekty podlegają moderacji i
sprawdzeniu pod kątem zgodności z ideą Konkursu oraz postanowieniami
niniejszego regulaminu. W konkursie nie mogą brać udziału Projekty, których celem jest osiągnięcie
zysku lub służące celom marketingowym.
5. Zgłoszone i zaakceptowane przez Organizatora Projekty
zostaną zamieszczone przez Organizatora w odpowiednim dziale Serwisu. Projekty
takie będą traktowane jako biorące udział w Konkursie i podlegają głosowaniu
Publiczności za pośrednictwem Serwisu.
6. Przez Publiczność rozumie się wszystkich
zarejestrowanych użytkowników Serwisu. Każdy z nich może oddać 1 głos dziennie,
jednak nie więcej niż 10 ogółem przez cały czas trwania Konkursu. Zabronione
jest automatyczne generowanie głosów za pomocą botów lub z fikcyjnych kont
pocztowych.
7. Do drugiego etapu Konkursu oraz pod obrady Jury trafi łącznie
30 Projektów, które otrzymają największą liczbę głosów Publiczności z czego:
1) 10 projektów pochodzić będzie z kategorii: miasta na prawach powiatu,
2) 20 projektów pochodzić będzie z kategorii: gminy inne niż
określone w pkt 1).
8. Jury może zakwalifikować do drugiego etapu Konkursu
dwa Projekty, które nie otrzymały wystarczającej liczby głosów zgodnie z ust. 7,
a w ocenie Jury powinny przejść do drugiego etapu Konkursu.
9. Głosy Publiczności nie mają wpływu na werdykt Jury,
jak również na przyznanie Nagrody dodatkowej, o której mowa w ust. 15 poniżej.
10. Jury składać
się będzie z osób, mających doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu lokalnymi
inicjatywami, przedstawicieli Organizatora lub Zrzeszenia Spółdzielczej Grupy
Bankowej. Wyboru członków Jury dokonuje Organizator. Nadzór nad prawidłowym,
pod kątem formalno-prawnym, przebiegiem Konkursu sprawuje radca prawny lub
adwokat wybrany przez Organizatora.
11. Od momentu
ogłoszenia w Serwisie Projektów, które weszły do drugiego etapu, ich autorzy
mają 20 dni kalendarzowych na przedstawienie kosztorysu Projektu oraz
obligatoryjne uzupełnienie opisu Projektu o dodatkowy materiał multimedialny lub
fotograficzny wraz z opisami: Projektu, osób współtworzących projekt oraz opis
społeczności, do której projekt jest kierowany. Kosztorysy
Projektów oraz uzupełnienia opisów Projektów przedstawione przez Uczestników po
upływie tego terminu, nie będą brane pod uwagę przez Organizatora i Jury.
12. Jury może
zwrócić się do Uczestników z prośbą o uzupełnienie lub doprecyzowanie
informacji na temat Projektu.
13. Jury z
finałowej puli wybierze trzy zwycięskie Projekty, z czego:
1) 1 zwycięski Projekt pochodzić będzie z kategorii: miasta
na prawach powiatu,
2) 2 zwycięskie Projekty pochodzić będą z kategorii: gminy
inne niż określone w pkt 1).
14. Zwycięskie
Projekty Jury wybierze w oparciu o następujące kryteria:
1) społeczne znaczenie realizowanej inicjatywy;
2) włączenie lokalnej społeczności w realizację
inicjatywy;
3) liczba odbiorców Projektu;
4) stopień zaangażowania i wykorzystania potencjału
społeczności lokalnej;
5) prawdopodobieństwo skutecznej realizacji Projektu;
6) możliwość realizacji w kwocie do 10.000,00 zł brutto
(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100),
7) innowacyjność i atrakcyjność formy realizacji
Projektu.
15. Organizator może przyznać nagrodę dodatkową
(dalej jako „Nagroda dodatkowa”) jednemu Projektowi spośród wytypowanych przez Banki
Spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej, z zastrzeżeniem ust. 16
poniżej.
16. Nagroda
dodatkowa nie może być przyznana Projektowi, który już zwyciężył w Konkursie,
jak również w przypadku jeśli
żaden Bank Spółdzielczy nie wskaże żadnego Projektu.
17. Informacja
o typowanych Projektach przez Banki
Spółdzielcze zrzeszone w
Spółdzielczej Grupie Bankowej zostanie zamieszczona w Serwisie.
18. Projekty wytypowane przez Banki Spółdzielcze
podlegać będą ocenie przez odrębne Jury, które zostanie wybrane przez
Organizatora zgodnie z ust. 10. Do projektów wybranych przez Banki Spółdzielcze
stosuje się postanowienia ust. 12 i 14 oraz nie stosuje się postanowień ust. 5,
7 – 9, 11 (z zastrzeżeniem, że Autorzy Projektów zobowiązani są przedstawić
kosztorys Projektu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia wybrania danego
Projektu przez Bank Spółdzielczy i poinformowania o tym fakcie Autora Projektu)
i 13.
19. Autorzy trzech
wybranych przez Jury Projektów zostaną zaproszeni do zawarcia umowy
sponsorskiej z Organizatorem, na podstawie której Organizator, w zamian za
promocję swojej marki przy realizacji Projektu, udzieli wsparcia na jego
realizację, o wartości nieprzekraczającej 10 000 złotych (słownie: dziesięć
tysięcy złotych 00/100) brutto tj. wraz z podatkami i innymi należnościami
publicznoprawnymi, na zasadach i w formie określonej w tej umowie.
20. Autor
jednego Projektu nagrodzonego Nagrodą dodatkową
zostanie zaproszony do zawarcia umowy sponsorskiej z Organizatorem oraz/lub Bankiem
Spółdzielczym, który wskazał nagrodzony Projekt, na podstawie której Organizator i Bank Spółdzielczy, w
zamian za promocję swoich marek przy realizacji Projektu, udzielą wsparcia na
jego realizację,
o wartości nieprzekraczającej 10 000 złotych (słownie: dziesięć tysięcy
złotych 00/100) brutto tj. wraz z podatkami i innymi należnościami
publicznoprawnymi, na zasadach i w formie określonej w tej umowie.
§ 4
PRAWA
AUTORSKIE
1. Uczestnik
musi być autorem Projektu i przysługiwać mu muszą autorskie prawa majątkowe i
osobiste do każdego utworu wchodzącego w skład Projektu oraz zgłoszenia. Powyższy warunek uważa się spełniony w
przypadku, jeśli Projekt stworzony został przez kilka osób i każda z nich
wyraziła zgodę na wykorzystanie w Projekcie lub w zgłoszeniu utworów, których
ta osoba jest autorem.
2. Projekt
nie może naruszać autorskich praw majątkowych, praw pokrewnych lub dóbr
osobistych osób trzecich, zaś osoby, których wizerunki upubliczniono w
zgłoszonych pracach, muszą wyrazić na to stosowną zgodę.
3. W
przypadku wystąpienia osób trzecich przeciwko Organizatorowi Konkursu
z roszczeniami z tytułu naruszenia jej praw autorskich do prac lub ich
części, w tym prawa własności, praw autorskich lub z tytułu naruszenia dóbr
osobistych, Uczestnik
będzie odpowiedzialny za szkodę poniesioną przez Organizatora z tego tytułu.
4. W
momencie zgłoszenia Projektu Uczestnik udziela Organizatorowi nieodpłatnej i
nieograniczonej w czasie licencji na korzystanie ze zdjęć, filmów lub tekstów w
celach reklamowych i marketingowych Organizatora na następujących polach
eksploatacji:
1) w
zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu wytwarzanie utworu techniką
drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2)
publiczne
wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie, a także publiczne
udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w
miejscu i w czasie przez siebie wybranym, co obejmuje
rozpowszechnianie w przewodnikach, katalogach, drukach promocyjnych i
reklamowych, ogłoszeniach i reklamach prasowych, na plakatach w tym plakatach
wielkoformatowych, zamieszczanie w sieci Internet;
3) udostępniania
utworów innym osobom w celach komercyjnych we wszystkich możliwych publikacjach
i opracowaniach Organizatora.
§ 5
TERMINY
KONKURSOWE
1. Projekty
konkursowe można zgłaszać w dniach od 3 sierpnia do 3 września 2015 r.
2. Głosowanie
Publiczności trwa w okresie przyjmowania zgłoszeń, to jest w dniach
od 3
sierpnia do 3 września 2015 r.
3. Weryfikacja
głosów publiczności odbędzie się 4 września 2015 r.
4. Przedstawienie
kosztorysu Projektu oraz uzupełnienie opisu Projektu przez Uczestnika może
nastąpić w terminie od dnia 5 września do dnia 25 września 2015 r.
5. Obrady Jury
odbędą się w dniach od 26 września do 11 października 2015 r.
6. Ogłoszenie w
Serwisie wyników Konkursu ogólnego nastąpi do dnia 16 października 2015 roku.
7. Ogłoszenie w
Serwisie Projektu nagrodzonego przez Organizatora i Banki Spółdzielcze zrzeszone
w Spółdzielczej Grupie Bankowej Nagrodą dodatkową nastąpi do dnia 23 października
2015 r.
8. Projekty
muszą zostać zrealizowane od dnia zawarcia umowy, o której mowa w § 3 ust. 19 i
20, w zaplanowanym przez Uczestnika terminie, jednak nie później niż do dnia 28.02.2016
roku.
§ 6
REKLAMACJE
1. Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu Konkursu mogą
być składane poprzez ich przesłanie na adres redakcja@spolecznik20.pl lub w
formie pisemnej na adres Organizatora, z dopiskiem „Reklamacja ‑ Konkurs Spółdzielnia
pomysłów – 3 edycja”.
2. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko oraz adres
osoby składającej reklamację, opis przyczyny reklamacji i treść żądania.
3. Reklamacje rozpatrywane będą przez Organizatora, a
osoba składająca reklamację zostanie poinformowana o sposobie załatwienia
sprawy pisemnie listem poleconym wysłanym na adres wskazany w reklamacji lub w
drodze korespondencji elektronicznej na adres, z którego reklamacja wpłynęła, w
terminie 30 dni od daty jej doręczenia Organizatorowi.
4. Właściwym dla Organizatora organem nadzoru jest Komisja
Nadzoru Finansowego.
5. Uczestnik może zwrócić się o bezpłatną pomoc prawną do
Miejskich lub Powiatowych Rzeczników Konsumenta.
6. Spory pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem mogą być
rozstrzygane polubownie przed Arbitrem Bankowym przy Związku Banków Polskich, o
ile wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 8000 zł.
§ 7
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1. Organizator zastrzega, że ma prawo do niedopuszczenia
zgłaszanego Projektu
do Konkursu w przypadku niespełnienia warunków
Konkursu wynikających z niniejszego regulaminu.
2. Regulamin Konkursu będzie dostępny na stronie
internetowej www.spolecznik20.pl oraz w
siedzibie Organizatora.
3. Organizator nie ponosi kosztów związanych ze
zgłoszeniem Projektu przez Uczestników.
4. Organizator może wykluczyć Uczestnika z Konkursu:
1) w przypadku naruszenia postanowień niniejszego
regulaminu przez Uczestnika lub
2) stwierdzenia działań Uczestnika sprzecznych z zasadami
uczciwej konkurencji lub
3) stwierdzenia prób automatycznego generowania głosów w
Serwisie na rzecz Uczestnika,
4) złożył nieprawdziwe informacje mające
wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik Konkursu lub na realizację umowy
sponsoringowej.
5. Administratorem danych osobowych Uczestników oraz
użytkowników Serwisu jest Organizator. Dane osobowe powierzone Organizatorowi w
związku z udziałem w Konkursie, przetwarzane będą przez Organizatora wyłącznie
dla celów przeprowadzenia Konkursu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie przez Uczestników oraz
użytkowników Serwisu danych osobowych obejmujących imię, nazwisko, adres
e-mail, a w przypadku Uczestników również adres zamieszkania jest dobrowolne, lecz
niezbędne do korzystania z Serwisu, udziału w Konkursie i wydania nagród. Użytkownikowi
Serwisu i Uczestnikowi przysługuje prawo do wglądu do swoich danych osobowych
oraz ich poprawienia, jak również prawo żądania zaprzestania przetwarzania tych
danych.
6. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie
mają w szczególności przepisy kodeksu cywilnego.
7. Przystąpienie do Konkursu oznacza, iż Uczestnik
zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i zobowiązuje się do jego
przestrzegania.